Gyülekezetvezetés

Ha azt gondolod vezető vagy, és magad mögé nézve nem látsz senkit, csak sétára indultál.

Michael Hyatt: Mit csinálj, ha nem tudod mit csinálj?

2012. július 02. 04:59 - Kereso75

homályos jövő.jpgKarrierem elején marketing igazgatója lettem egy könyvkiadónak. A nagy munkaterhelés és a folyamatos eredményességi kényszer nyomása alatt hamarosan kezdtem összeomlani. Biztos voltam benne, csak idő kérdése, hogy a főnököm észreveszi, összecsaptak a hullámok a fejem fölött.

Mindez bizonytalanságot eredményezett bennem. Nem mertem cselekedni. Helyette aggódtam, és nagyon sok időt töltöttem azzal, hogy végiggondoltam, mi a legrosszabb ami történhet - ez olyasvalami amiben egyébként elég jó vagyok.

Végül ebben a frusztrált állapotomban elmentem egy idősebb kollégához és kiöntöttem neki a szívemet. Türelmesen meghallgatott, és aztán valami olyat mondott, amit soha nem fogok elfelejteni:

“Mike, csak tedd meg a következő helyes dolgot.”

“Ennyi?” - kérdeztem.

“Ja. Ennyi,” - válaszolt - “Túlzásba viszed a gondolkodást. Csak tedd meg a következő lépést. És rendben lesz.”

Ez az egyszerű alapelv egyszerre jelentett megkönnyebbülést és adott világosságot. Újra és újra használtam olyankor, amikor túlterheltnek és bizonytalannak éreztem magam.

Mindez 3 lépésből áll a számomra.

  • Felejtsd el a végkimenetelt. Az igazság az, hogy valószínűleg kevesebb befolyásom van végkimenetelére az ügynek, mint gondolnám. Kétségtelenül befolyásolhatom, de nem tudom irányítani. Emellett, mielőtt a végcélhoz érnénk, sok tényező meg fog változni. A projektek és ajánlatok úgy működnek, hogy egyre jobban kibontakoznak idővel. Lesznek olyan problémák, és erőforrások is, amiket most még nem látok.
  • Ehelyett fókuszálj a következő helyes lépésre. Mivel az eredményen való aggódás nem produktív, azon próbálok gondolkodni, mik a következő lépések, amik a projektet előre vihetnék. Ez sokkal inkább elérhető, mint a távoli jövőn rágódni.
  • Tegyél valamit most! Ez a kulcs. A valami jobb, mint a semmi. Túl gyakran azt gondoljuk, hogy teljesen világosan látnunk kell, hogy minden hogyan végződik. Az én tapasztalataim szerint ez ritkán volt csak meg. De ahogy megyek a végcél felé, és iránymódosításokat teszek a szükségnek megfelelően, mégis megtapasztalom a tisztánlátást. Ezért fontos, hogy lépj el a partvonaltól és szállj be a játékba!

Tehát, ha most olyan helyzetben vagy, hogy túlterheltnek érzed magad, és nem tudod merre menjél, csak tedd meg a következő helyes lépést.

A cikk eredetije itt olvasható

Michael Hyatt, a világ legnagyobb keresztény könyvkiadójának az elnöke. Vezetési konferenciák előadója, 33 éve házas, 5 lánygyermek édesapja. 25 éve diakónus egy ortodox gyülekezetben.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása