Gyülekezetvezetés

Ha azt gondolod vezető vagy, és magad mögé nézve nem látsz senkit, csak sétára indultál.

A jó megbeszélések titkai

2010. szeptember 28. 16:00 - kereso

Tim Stevens írása:

Ha írok egy kommentet (twitteren) arról, hogy több egymást követő megbeszélésem lesz, az emberektől részvétnyilvánításokat kapok, mintha csak egy barátomat kellett volna temetnem. De én nem így nézem a megbeszéléseket.

Sokszor úgy találom, hogy a heteim legproduktívabb pillanatai. Időt ad arra, hogy olyan emberekkel beszélhessek, akiket szeretek, méghozzá olyan dolgokról, amik lázba hoznak. És előre haladjunk, valós hatást gyakorolva valós emberekre. 

Néhány tanács ahhoz, hogyan lehetnek produktív megbeszéléseink:

* Ne tervezd túl a napirendet, és ne becsüld alá a kapcsolatok építésére fordított idő fontosságát. Azt gondolom, hogy az egészséges csapatok alkalomszerűen készek arra, hogy a megbeszélések oldalvágányra is fussanak, észrevéve, hogy az aktuális pillanatban a közösség megtapasztalása a legfontosabb prioritás.

* Azok a legproduktívabb megbeszélések, ahol egyértelmű ki vezeti, és az is, hogy mit akartok elérni a megbeszélés végére. Írjátok le mindezt a napirend elejére. Nemrégiben egy 13 órás vezetői megbeszélésünkön írtam le a célokat az első nap kezdetén. Egyikünk sem gondolta, hogy valóban végére tudunk érni két nap alatt. Mégis azáltal, hogy végig előttünk voltak a célok, és néhány óránként átnéztük őket... megtartottuk a fókuszt, elkerültük a vakvágányokat, és végül minden egyes célunkat elértük a második nap végére.

* Amikor csak lehetséges küldd ki a napirendet már előre. Ezzel adsz esélyt arra az embereknek, hogy valóban hozzá tudjanak járulni magához a napirendhez is.  Ha ezt nem tették meg előre, akkor helyben már ne adj erre lehetőséget. Ha van ilyen, akkor egyszerűen mondd azt: "Ez egy nagyon jó téma. Beszéljük meg a találkozón kívül, és gondoljuk meg, hogy felvegyük a jövő heti napirendre.”

* Fejezd be a megbeszélést, egy "KI, MIT, MIKOR listával", amit ossz is ki rögtön a megbeszélés után. Ezzel a kinyomtatott listával kezdjétek a következő találkozót.

* Próbáld meg egy-egy napba sűríteni a találkozóidat. Én keddre és szerdára próbálom rakni az összes megbeszélést. Ezeken a napokon nem kell aggódnom a teendőim listájára gondolva, hiszen azokon majd hétfőn és pénteken fogok tudni majd haladni.

* Ha úgy találod, hogy egy találkozó elvesztegett idő, akkor segíts be a vezetésébe, még akkor is, ha nem te vagy a vezetője. Sokszor kerültem már ilyen helyzetbe, és engedélyt kértem arra, hogy a vezetőjét segítsem felkészülni a találkozóra, meghatározva a napirendet, vagy vezetve a beszélgetést, hogy a találkozó produktív maradhasson.

* A nagy köveket tedd be először. Legyél bizonyos abban, hogy a legfontosabb találkozók mindenképpen benne legyenek a naptáradban. Ha vannak más találkozók, amik beférnek a nagy kövek mellé - nagyszerű. Ha nem, akkor kihagyhatod őket.

Végül pedig: ha olyan a gyülekezeti kultúra, hogy a megbeszéléseket időpazarlásnak érzitek, akkor változtassátok meg a kultúrátokat.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.